+371 67 331 835 Pulkveža Brieža 25, Centra rajons, Rīga, LV-1010 Pirmdiena-Piektdiena: 7:00 - 18:30
По-русски Latviski
"Rīgas 13. vidusskola var nodrošināt galveno, kas ir nepieciešams katram skolēnam — Iespēju labi mācīties labā skolā."

Skolas soma

"LATVIJAS SKOLAS SOMA" ir valsts finansēta atbalsta programma, kuras mērķis ir nodrošināt iespēju valsts noteiktā mācību satura īstenošanas gaitā skolēniem klātienē izzināt un pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, kā arī iepazīt zinātnes sasniegumus un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus.
Katrai klasei programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros tiks nodrošināta vismaz viena aktivitāte semestrī kādā no jomām:
- Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecības;
- Latvijas kultūras vērtības un kultūras laikmetīgās izpausmes;
- zinātnes un inovāciju attīstība Latvijā;
- Latvijas daba un kultūrainava.

Pēc attālinātām mācībām beidzot sākumskolas skolēniem bija lieliska iespēja 28.janvārī pulcēties kopā skolas aktu zālē un noskatīties interesantu leļļu izrādi “Zivs cepure”.

Izrāde ir par Rūķu ciemu, kurā dzīvo kārtīgi rūķi un katrs pilda savus pienākumus līdz brīdim, kad no upes tiek izzvejota dīvaina cepure. Cepure ļauj Rūķiem iegūt visus labumus bez mazākās piepūles un Rūķi ļoti labprāt to izmanto. Ļoti jautra, taču reizē arī pamācoša izrāde par vērtībām. Vai Rūķi sapratīs, ka viss, kas ir ap mums, savu vērtību iegūst tikai tad, kad mēs tam veltām savu laiku un darbu?

2022.gada 23.martā un 13.aprīlī 9.a, 9.b, 9.c klase apmeklēja Latvijas Okupācijas muzeja Stūra māju un iepazinās ar ekspozīciju “Čekas vēsture Latvijā”. 

Skolēniem bija iespēja savām acīm ielūkoties notikumos, kas norisinājās tepat Rīgā, Brīvības un Stabu ielas stūra ēkā, uzzināt, kā čeka darbojās, kāpēc tās darbinieki izsekoja, arestēja un sūtīja uz cietumiem Latvijas iedzīvotājus.

6.aprīlī 8.c klases skolēni ieradās Liepājā Amatnieku namā. Tur viņi apskatīja garākās dzintara krelles Latvijā. Tās ir 123 metru garas, 19,5 kilogramu smagas, ar gandrīz 17 000 dzintara gabaliņiem. Turpat varēja aplūkot vairāk nekā simts gadus vecus tautas tērpus, sudraba rotas, keramikas darbus, ādas un dzintara izstrādājumus. Ar ko vēl skolēni nodarbojās, lai stāsta fotogrāfijas!


Vēl 8.c klases skolēniem bija iespēja pabūt Liepājas koncertzālē “ Lielais Dzintars”, iepazīties ar zāli, noskatīties izzinošu filmu. Ekskursijas laikā skolēni gida pavadībā ielūkojās arī citās koncertu un mākslas telpās. Ekskursantiem bija iespēja gan kāpt uz skatuves, gan arī baudīt brīnišķīgos panorāmas skatus, kas paveras no ēkas septītā stāva. Viņi uzzināja daudz interesantu faktu par Liepājas muzikālo tradīciju vēsturi, koncertzāles tapšanas gaitu, tās māksliniecisko programmu.

26. maijā 6.a klases un 31.maijā 4.a klases skolēni programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros devās izzinošā ekskursijā uz filmu parku Cinevilla. Tās laikā skolēni iepazinās ar lielāko filmēšanas laukumu Baltijā. Cinevillas filmēšanas laukumā uzņemtas filmas "Baiga vasara", "Rīgas sargi" , "Sapņu komanda 1935", "Nameja gredzens" u.c. Katram ekskursijas dalībniekam bija iespēja iejusties epizodes galvenajā lomā un uzzināt, kā top specefekti. Skolēni piedalījās arī izraujošā foto orientēšanās nodarbībā.

Katru gadu mūsu skolas skolēni viesojas Rīgas Jūgendstila muzejā. Šajā pavasarī (25. un 31.maijā) muzeju apmeklēja Skolas muzeja dalībnieki un 5.a klases skolēni.

23.maijā 7.c klases skolēni divas stundas iepazinās ar Vecrīgas ievērojamākajām vietām. Tā bija orientēšanās spēle Vecrīgā, kura sākās un beidzās Rātslaukumā. Uzdevumi nebija grūti, tikai kājām gan bija jāmēro apmēram 3 kilometri.

"Koka daudzveidīgā dzīve" ir izzinoši- radoša nodarbība, kas ļauj labāk iepazīt un praktiski darboties ar koku- vienu no vērtīgākajiem Latvijas dabas resursiem. 2.a, 2.b, un 1.a klases skolēniem šopavasar bija iespēja ne tikai apskatīt koka amatniecības izstrādājumus, bet arī pasmaržot, pataustīt dažādus koksnes paraugus. Kopā ar pieredzējušiem namdariem skolēni iepazina dažādus materiālus un instrumentus, kā arī izmēģināja savu namdara prasmi.

Diena, kad skolēni devās uz “Namdara darbnīcu”, bija piedzīvojumiem bagāta.

Braucam uz Garkalni!

Gļebs Smirnovs, 2.b

Es uzzīmēju māju, kurā biju ekskursijā. Tur stāstīja par seno laiku darbarīkiem

un ko ar tiem darīja. Liza Vodolazskii, 2.b

Darbnīcā man patika tīrīt koku un iesist tajā koka naglu. Marks Merzļakovs, 2.b

Man patika zāģēt bluķi. Artjoms Djundiks, 2.b

Mēs bijām Namdara mājā. Mūs mācīja zāģēt un cienāja ar tēju. Vēl mēs braucām gar purvu. Vladislavs Pogožins, 2.a

Bija ļoti interesanti. Es redzēju daudz māju un rotaļu laukumu. Alise Lūse, 2.a

Mēs vizinājāmies pa Tarzāna trasi. Lija lietus. Mūs cienāja ar augļu tēju. Vēl mēs bijām alā. Katja Rudiča, 2.b

Piedaloties izrādē “Aiz restēm” Liepājas karostas cietumā, 8.b klases skolēniem 31.maijā nācās izbaudīt ieslodzīto ikdienu. Jau ieejot pa cietuma vārtiem, bija jāaizmirst par savām tiesībām. Sākās bezierunu pakļaušanās cietuma sargu prasībām. Tas bija liels pārbaudījums skolēniem.

"Aiz restēm" – ir vēsturisks realitātes uzvedums ar skatītāju līdzdalību, kas veidots pēc patiesiem stāstiem no Karostas virssardzes dzīves. Uzveduma būtība un mērķis ir ļaut katram dalībniekam iejusties cietumnieka lomā un iepazīties ar interesantākajiem un šokējošākajiem faktiem no cietuma vēstures.

Livonijas ordeņa pils ir senākā saglabājusies būve Ventspilī, celta 13.gadsimtā. 2001. gadā tajā tika izvietots Ventspils muzejs.
Maija beigās 7.a klases kolektīvs piedalījās izglītojošās programmas nodarbībā “Mans muzejs – mana pils . Šajā nodarbībā skolēni iepazina pils ekspozīciju, ieskatījās muzeja aizkulisēs, apskatīja muzeja krājuma un darbinieku telpas. Un vēl uzzināja arī par Livonijas ordeņa pils spociņu Melno sivēnu.

Ar lielu interesi 7.b klases skolēni apmeklēja Melngalvju namu un profesionālas gides pavadībā apskatīja muzeja pamatekspozīciju. Skolēni pēc šīs ekskursijas dalījās ar iespaidiem.

Kas man patika? Vispirms man ļoti patika gide. Viņa varēja ļoti interesanti pastāstīt par visu. Vēl man patika, ka muzejā varēja fotografēt, pasēdēt uz senajiem krēsliem. Es redzēju skaisto Zilo istabu un fantastikas zāles. Uzzināju, ka Melngalvju namā dzīvoja bagāti un neprecēti vīrieši un ka nams ir rekonstruēts 1999.gadā. (Anastasija Samoilova)

Melngalvju namā es redzēju pagātnes priekšmetus, tie bija no metāla un sudraba. Mēs staigājām pa pagrabu. Man patika kalt monētu ar Melngalvju nama simboliku. Es uzzināju, ka kādu laiku šajā namā dzīvoja Latvijas prezidents. (Nikita Maslakovs)

Man patika ekskursijas atmosfēra. Es redzēju daudz brīnišķīgu gleznu un senus traukus. Man bija interesanti apskatīt un paturēt rokās bruņukreklu. Es biju pārsteigts, ka pēc ugunsgrēka un restaurācijas nams praktiski nav zaudējis savu skaistumu. (Daniils Haračebans)

Ekskursija bija ļoti aizraujoša! Man ļoti patika gide. Viņa bija gudra, un viņas stāstījums bija ļoti interesants. Es uzzināju daudz jaunas informācijas. Piemēram, ka agrāk Latvijā pietrūka sāls. Liels paldies, ka devāt labu iespēju iepazīties ar Latvijas kultūru! (Sofija Paluhina)

Paldies par ekskursiju! Gide bija ļoti jauka, un interesanti stāstīja par Melngalvju nama vēsturi. Man patika spēlēt šahu pagraba ēdamzālē. Es daudz uzzināju par Melngalvju namu, brālību un tirdzniecību. Vislabāk es atceros sudraba kolekciju. (Sofija Mageramova)

Melngalvju nams ir vieta ar ļoti interesantu vēsturi. Man ļoti patika ieroči pagrabā. Zālē bija gleznas uz sienām un griestiem. Viena meitene no klases spēlēja klavieres, bet es dejoju. Tas bija ļoti jautri. (Nikola Matijesku)

Mācību gada pēdējā dienā 6.c klases skolēni izvēlējās apmeklēt Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju, kur iepazinās ar pamatekspozīciju. Tā ir izvietota četros stāvos, ievērojot laikmetu secību. Skolēni uzzināja, kādas bija dziednieku prasmes akmens laikmetā, kādas operācijas veica viduslaikos ,ieinteresējās par burvju un šamaņu amuletiem un talismaniem, kā arī iepazinās ar Latvijas medicīnas sasniegumiem.

Latvijas dabas muzejs piedāvā skolēniem muzejpedagoģisku nodarbību “Daudzveidīgā pasaules daba”. Par to ieinteresējās 1.c klases skolēni un 25.maijā devās uzzināt, kā kustās planēta Zeme, kāpēc dažās zemeslodes vietās ir ļoti karsts, bet citur savukārt – ļoti auksts. Kādi augi un dzīvnieki ir dažādās zemeslodes vietās? Pirmklasniekiem tika piedāvāts veikt praktiskus uzdevumus uz grīdas, kas veidota kā pasaules karte.


Arī 2021. – 2022.mācību gadā programma “Latvijas skolas soma” piedāvā iepazīties ar Latvijas mākslas un kultūras vērtībām.

Uzzināt vairāk par projektu „Latvijas skolas soma” spiest šeit.

2021.gada septembrī 5.a, 6.c, 11.a, 11.b klase apmeklēja Melngalvju namu, iepazinās ar tā vēsturisko mantojumu. Skolēni tika iepazīstināti ar nama vēsturi un nozīmi, apskatīja krāšņo zāli ar milzīgajām kristāla lustrām un, protams, neaizmirstamo sudraba kolekciju. Pēc tam bija aizraujošs 5D kino “Lidojums virs Rīgas”.

Kā bija? Kas patika?

Man ļoti patīk vēsturiskas vietas. Melngalvju manā bija lieliski! Man patika, ka pagrabā vēl ir saglabājusies tā laika ķieģeļu siena. Gids ļoti interesanti stāstīja. Namā ir skaistas zāles, un, galvenais, ka katrai ir savs stāsts.

(Darja Rešetilova, 6.c)

Ekskursijas sākumā gids mums stāstīja par Latvijas vēsturi, rādīja seno laiku bruņinieku bruņas un apģērbu. Beigās mēs devāmies un 5D kino. Tur rādīja visu Rīgu un ēku, kur dzīvo prezidents. Bija kolosāli un jautri! Man viss patika.

(Polina Nefjodova, 6.c)

21.septembrī mēs bijām ekskursijā Melngalvju namā. Sākumā mēs nokāpām pagrabstāvā. Tur stendu veidā varēja iepazīties ar šī nama vēsturi pa gadiem. Pēc tam mēs iegājām nelielā zālē, kur karājās tā laika ieroči, kas izgatavoti no koka un dzelzs. Tad gājām pa nelielu gaiteni, kurā vēl saglabājušās pirmā Melngalvju nama akmens sienas. Pa ceļam mēs redzējām dažādas statujas. Mēs pat izkalām monētiņu ar Melngalvju nama attēlu. Vēlāk mēs nokļuvām skaistā koncertzālē. Pirms tam vēl pabijām sudraba istabā. Ekskursijas beigās mums parādīja izzinošu filmu par Rīgu.

(Marija Leskova, 6.c)

Man visvairāk patika kino par Latviju un pulkstenis. Es redzēju viduslaiku bruņas, vairogus un ieročus. Melngalvju namā bija dažādas zāles un gleznas.

(Kornejs Isakanovs, 6.c)

Ekskursijā mums stāstīja, kā šo namu cēla un kā tas sabruka. Man visvairāk patika kalt monētu. (Vadims Ščerbatjuks, 6.c)

Otrdien mēs ar klasi gājām uz Vecrīgu ekskursijā uz Melngalvju namu. Man ļoti patika, kā gids mums stāstīja par nama vēsturi, kā to cēla, kā nams izskatījās no ārpuses dažādos laikos. Mēs bijām balles zālē, tā bija liela un skaista. Visinteresantāk bija 5D kino. Mēs lidojām lidmašīnā un apskatījām Rīgu, apmeklējām dažādas interesantas vietas, muzejus, pabijām pat prezidenta pilī.

(Darja Smirnova, 6.c)

Es uzzināju daudz interesanta par Melngalvju namu : kurā gadā tas tika restaurēts, kādi ieroči un bruņas bija bruņiniekiem. Tomēr visvairāk man patika 5D kino, kad es kopā ar klasesbiedriem lidoju virs Rīgas. Šī bija mana vislabākā ekskursija!

(Ksenija Nimenko, 6.c)

Īsi pastāstīšu, ko es uzzināju, un par saviem iespaidiem. Manuprāt, agrāk bija ēka “Jaunais nams”. Tad šī māja tika sagrauta. Pēc tam atbrauca tirgotāji (melngalvji) un uzcēla citu namu, izmainot tā ārējo izskatu. Ekskursijas laikā melngalvju namā varēja izkalt monētu, uzsitot pa to ar veseri. Vēl tur bija daudz dažādu senu lietu – sudraba trauki, tā laika koka mēbeles, kuģu modeļi, kā arī melngalvju statuja. Visvairāk man patika 5D kino. (Andrejs Karpovs, 6.c)

Muzejā man patika. Tur var iegūt zināšanas, kuras noderēs mācībās. Interesants dekors. Skaista vieta. Ja jāizvēlas muzejs, tad tikai šis.

(Nika Melnbārde, 6.c)

Lai izkaltu monētu, ir stipri jāuzsit 3 reizes. Man patika 5D kino. Mēs sēdāmies krēslos, piesprādzējāmies un lidojām virs Rīgas. Mūs šļakstīja ar ūdeni.

(Jurijs Siņakovs, 6.c)

Ekskursijas gide bija patīkama, un tik interesanti stāstīja! Man bija aizraujoši visu apskatīt un klausīties gides stāstījumu. Ļoti patika kalt monētas. Visvairāk patika 5D kino.

(Juliana Dorohova, 6.c)

Man ekskursija patika. Gids visu stāstīja saprotami un interesanti. Ceru, ka šis mans vēl ilgi pastāvēs. Žēl tikai, ka ekskursija bija pārāk īsa.

(Arina, 6.c)

Melngalvju namā man patika, ka tur pie eksponātiem ir dots apraksts, kurā gadā, kur un kas notika. Mēs pabijām ļoti skaistā, lielā zālē. Tur man īpaši patika gleznas. Vēl mēs pasēdējām pie senā galda. Ļoti patika, ka es varēju pati izkalt monētu.

(Nikola Samsonova, 6.c)

Oktobrī 4.a un 4.b klasē „Latvijas skolas soma” ietvaros notika digitālā koncertlekcija “Kosmosa burvis”, ko piedāvāja SIA Framest Music.

Tas bija muzikāls, izglītojošs un izklaidējošs piedzīvojums Kosmosā! Kosmosa burvis iepazīstināja bērnus ar mūsu Visuma noslēpumiem. Bērniem tika izstāstīts, kas ir Saules sistēma, izpētīts, cik atšķirīgas ir planētas, un paskaidrots, kas ir melnie caurumi, meteorīti. Koncertlekcijā tika izpildītas Latvijā un pasaulē pazīstamas , katrai planētai izvēlētas dziesmas.

2021.gada novembrī 1.- 3.klašu skolēni gan klašu stundās, gan attālināti mājās noskatījās teatrālu Pantomīma un Cirka izrādi un meistarklases video versiju. Izrādē bērni iepazinās ar Cilvēku Iguānu, kurš visus pārsteidza ar savu lokanību un spēju ielīst mazā kastītē, ar meiteni, kuras žonglēšanas veiklība daudzus iepriecināja, un ar Mīmu, kurš mudināja skatītājus sapņot ar aizvētām acīm.

Pēc izrādes skolēniem tika piedāvāta neliela meistarklase, kuras laikā viņi varēja izmēģināt pantomīma un plastiskās akrobātikas pamattehnikas.


Skolēnu atsauksmes.

Antons, 1.c


Katrina, 1.c

Artūrs, 1.c

Roberts, 1.c

Sofija Lorena, 1.c

Mihails, 1.c

Ivans, 1.c

Man ļoti patika, kā violetais zēns ielīda kastē. (Artemijs, 3.c)

Man patika triks ar bumbu. (Sofija, 3.c)

Man bija interesanti skatīties, kā sieviete grieza mirgojošas bumbas. (Marija, 3.c)

Mani pārsteidza, kā lokanais cilvēks varēja ielīst kastē. (Marija, 3.c)

Izrādē meitenei ar bumbu bija skaisti mirdzoši svārki. (Arina, 3.c)

Man patika lukturīši un lokanais cilvēks. (Kira , 3.c)

Paldies par iespēju noskatīties Pantocirka izrādi!

13.novembrī 5.-12.klašu skolēni klases stundā noskatījās audiovizuālu tiešsaistes koncertlekciju “Lāčplēša dienā”, kuru par godu Lāčplēša dienai radījuši dziedātāja Rūta Dūduma - Ķirse un komponists Jānis Ķirsis. Koncertlekcija bija ne tikai izglītojoša un muzikāla, bet arī emocionāla un radīja svētku sajūtu. Programmā skanēja fragmenti no Zigmāra Liepiņa rokoperas “Lāčplēsis”, mūzika no kino filmām: "Rīgas sargi", "Baigā vasara", "Nameja gredzens", "Vella kalpi" un "Pūt, vējiņi”, kā arī citu latviešu komponistu radītā patriotiskā mūzika. Koncertlekcijas muzikālo vēstījumu papildināja vēsturiski foto uzņēmumi un video fragmenti. Pēc koncertlekcijas noskatīšanās skolēni pildīja darba lapas, kuras iesniedza klašu audzinātājiem, lai pēc tam pārrunātu rezultātus. Atbildēt uz jautājumiem ne visiem bija viegli, jo jaunākām klasēm koncertlekcija latviešu valodā varēja būt par sarežģītu.

Tāpat kā citus gadus, arī 2021./2022.m.g. skola izmantoja Latvijas Kinematogrāfistu savienības projekta piedāvājumu “Kino visiem un visur Latvijā” un guva iespēju mācību procesā izmantot piedāvātās filmas. Filmu programma ir sastādīta saskaņā ar mācību priekšmetu prasībām, un tajā ir daudz latviešu literatūras ekranizējumu ("Zelta zirgs", "Tālavas taurētājs", "Maija un Paija", "Laimes lācis", "Homo Novus", "Nāves ēnā", "Kā es braucu Ziemeļmeitu lūkoties", "Mērnieku laiki", "Maestro", "Cilvēka bērns"u.c.) , kuri ietilpst mācību saturā. Jaunākās klases ģeogrāfijas apguvei var izmantot leļļu animācijas studijas AB asprātīgās sērijas, kuras atraktīvā formā iepazīstina ar 6 valstu kultūrzīmēm. Šīs filmas ir bez teksta un nesagādās grūtības arī mazāko klašu bērniem tās uztvert.


9.a un 9.b klase kopā ar latviešu valodas un literatūras skolotāju iepazinās ar latviešu dzejnieku dzeju mūzikā jaunajā koncertlekcijā “Dzeja un mūzika”, kuru veidojuši mūziķi no SIA Framest Music. Koncertlekcijā varēja noskaidrot, kuri komponisti ir rakstījuši mūziku ar Raiņa, Aspazijas, Aleksandra Čaka, Viļa Plūdoņa, Imanta Ziedoņa, Klāva Elsberga, Vizmas Belševicas dzejas rindām, un kā veidojās sadarbība starp šīm mākslām. Nodarbībā skanēja skaistākās dziesmas ar šo dzejnieku tekstiem, bija iespēja paviesoties dzejnieku muzejos un aprunāties ar muzeju speciālistiem.

Biedrības projekta “Kinopunkts” ietvaros skolai tika piedāvāta iespēja iepazīties ar jaunāko vēsturisko daudzsēriju filmu “Emīlija. Latvijas preses karaliene”. Tas ir stāsts par Latvijas vēsturē bagātāko sievieti un izdevēju Emīliju Benjamiņu un viņas dzīvi. Stāsts par neatkarīgu, modernu un spēcīgu sievieti, kura iekaro savu vietu 30. gadu žurnālistikas un sabiedrības elitē, nodevību un traģisku bojāeju 1941.gadā. Filmas stāsts balstīts uz patiesiem notikumiem un reālām personām.

2020./2021.m.g.

Iniciatīvas ,,Latvijas skolas soma” ietvaros februārī 12.a klases skolēniem bija iespēja noskatīties V.Kairiša filmu ,,Pilsēta pie upes". Filma ir attiecību stāsts uz pagājušā gadsimta 30.-40. gadu vēsturisko pārmaiņu fona. Tā ir filma par cilvēka un varas attiecībām, par mīlestību, cilvēcību, nežēlību, sirdsapziņu. Galvenais varonis Ansis izvēlas iet savu ceļu un visas filmas gaitā mēs sekojam tam, cik daudz var izvēlēties cilvēks pats un cik nosaka ārējie apstākļi.

2020./2021.gada 2.semestrī Rīgas 13.vidusskola, izmantojot iniciatīvas “Latvijas skolas soma” līdzekļus un Latvijas Kinematogrāfistu savienības projekta piedāvājumu “Kino visiem un visur Latvijā”, savā īpašumā līdz mācību gada beigām ieguva latviešu režisoru multiplikācijas filmas 1. – 4.klasei un filmas 5. – 12.klasei, ko var izmantot padziļināta mācību satura apguvei literatūras, kulturoloģijas, vēstures, sociālo zinību un klases stundās.

Dokumentālās un mākslas filmas:

"Bille" , "Jelgava 94"(skolu versija), "Projām", "Vai viegli būt jaunam" ,

"Vēsture aiz kadra", "Koris. Diriģents. Kamēr...", "Baltijas brīvības ceļš", "Leiputrija", "Zigfrīds Anna Meierovics"


Animācijas filmas:

"Zelta zirgs" ,"Pavasaris Vārnu ielā" ,"Kaķīša dzirnavas" ,"Laimes lācis" , "Es gribu redzēt rūķīšus", "Meža sargi", "Zīļuks" ,"Zeltītas vasaras"

"Nebēda", "Bukurags" , "Tracis" , "Mīkla par garo pupu"


Latviešu filmu klasika:

“Cilvēka bērns” , "Nāves ēnā" , "Puika" ,"Vella kalpi".

2021.gada martā iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 5. un 6.klases devās virtuālā mācību ekskursijā uz Latvijas Nacionālo vēstures muzeju, kurā apmeklēja mācību nodarbību “Senā skola”.

Skolēni uzzināja, kā mācījās zemnieku bērni 19. gadsimta beigās – 20. gadsimta sākumā, iepazinās ar dažādiem priekšmetiem, kas raksturoja skolu pirms 100 un vairāk gadiem.

Senajās skolās man nepatika, ka bērniem par pārkāpumiem lika stāvēt ar plikiem ceļiem uz griķiem, sita ar stieņiem, un tas notika visas klases priekšā. Nepatika arī tas, ka pirmklasniekus sēdināja aiz tiem, kuri bija ieradušies skolā agrāk.

Bet patika, ka varēja palikt skolā, ja līdz mājām bija tālu jāiet. Vēl patika, ka uz skolu vajadzēja iet tikai tajā laikā, kad visi mājlopi ir kūtīs un lauku darbu nav.

Edgars Marčenko


Redzēju, kā agrāk izskatījās klasē. Man patika nodarbība. Es brīnījos, ka agrāk bērni solos sēdēja pa trim skolēniem.

Konstantīns Pavlovičs


Paldies par jūsu ekskursiju. Bija ļoti interesanti uzzināt, kā bērni mācījās pagātnē un kādas bija nodarbības.
Sofija Krafta

Man ļoti patika nodarbība, bija ļoti interesanti uzzināt kaut ko jaunu par pagātnes skolām! Liels paldies par ekskursiju!

Anna Čubarova


Man bija interesanti klausīties par skolām pagātnē. Es vēlos vēl piedalīties tādā online stundā. Stunda bija informatīva un noderīga.

Anna Popova


Man patika stāstījums par to, kā agrāk mācījās – par daudz senākiem laikiem. Es jau daudz ko zināju. Taču vienalga patika klausīties un uzzināt informāciju no profesionāļa gida.

Adriāna Rižakova

Aprīlī Rīgas 13.vidusskolas 4.a, 4.b, 5.a un 5.b klases skolēni attālināti noskatījās Muzejpedagoģisko nodarbību “Iluzionisma teātris” un varēja apmeklēt muzeju Mystero. Virtuālās ekskursijas laikā Iluzionisma teātra, muzeja Mystero izveidotāji, burvju mākslinieki Dace, Dante un Enrico Pecoli (Pezzoli) iepazīstināja skatītājus ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem. Skolēni iepazina iluzionisma attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Virtuālās ekskursijas laikā varēja noskaidrot, kāpēc burvju mākslinieks Borsuks rija akmeņus un par kādiem nopelniem Buhāras emīrs uzdāvināja Latvijas iluzionistam J.Štrausam zelta piespraudi ar briljantiem. Interesanti bija uzzināt, kurš bija pirmais zināmais burvju mākslinieks pasaulē un kurš ir populārākais burvju triks pasaulē.

Ekskursijas mērķis ir iepazīstināt skatītājus ar oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību, lai popularizētu šīs unikālās mākslas attīstības iespējām un lai Latvijas kultūras dzīve kļūtu daudzveidīgāka.

 


No marta līdz pat maija beigām sākumskolas skolēniem (1.a,1.b, 2.a, 2.b, 2.c, 3.a,3.b), kā arī 6.b, 6.c, 11.a, 11.b klašu skolēniem tiek piedāvāta lieliska iespēja jebkurā sev vēlamā laikā noskatīties cirka/teātra izrādes video ierakstu “Alise Brīnumzemē”. To piedāvā iniciatīva “Latvijas skolas soma”.

Vienmēr aktuālais Luisa Kerola darbs "Alise Brīnumzemē" iedzīvināts krāšņā un aizraujošā cirka izrādē, kas radīta Latvijā un ir pieprasīta pasaulē (starptautiskais izrādes nosaukums "Ah... Liz!").

Visas izrādes skatuves dekorācijas ir veidotas un video materiāli radīti Latvijā. Izrādes "Alise Brīnumzemē" tapšanā piedalījušies Dailes teātra kostīmu šuvēji un parūku meistari, skatuves apavu meistari no Rīgas apavu uzņēmuma "Elegants", oriģinālus tērpus radījusi Elita Patmalniece. Izrādes veidošanā iesaistījusies deju grupas "Buras" horeogrāfe Dace Jonele, Latvijas Nacionāla teātra butafori un galdnieki. Izrādē piedalās arī mākslinieki no Amerikas, Itālijas, Ukrainas un Krievijas.

Cirka/teātra izrādē redzami piena dūmu paklāji, krāsainie ziepju burbuļi un citi specefekti un 3D projekcijas. Skolēni var aplūkot Alises auguma izmēra pārvērtības vai Cepurnieka trikus. Skolēni vēro gaisa akrobātiskos šovus un citus “Alises Brīnumzemes” cienīgus brīnumus. Ļoti žēl, ka šogad nav iespējams to visu skatīt klātienē. Tas noteikti būtu daudz iespaidīgāks un aizraujošāks skats.

Aprīlī 10.a un 10.b klases skolēni noskatījās koncertlekciju “Kino mūzikas vēsture”. Šajā lekcijā viņi uzzināja, kā ir radies kino un kā mūzika ir palīdzējusi šim žanram attīstīties. Skolēniem bija iespēja redzēt spilgtākos momentus no mēmā kino un pirmajām krāsainajām filmām līdz mūsdienu kino tehnoloģijām. Interesantus faktus par kino attīstību skolēniem piemērotā, atraktīvā veidā atklāja mūziķi Mikus Abaroniņš (vokāls), Arta Abaroniņa (klavieres čells, vokāls). Koncertlekcijā skanēja populārākās kinofilmu melodijas no tādām filmām kā “Mūzikas skaņas”, “Limuzīns Jāņu nakts krāsās”, “Neiespējamā misija”, “Ledus sirds”, “Titāniks”, “Smaragdas pilsētas burvis” u.c.

Aprīlī un maijā 7.a, 7.b, 7.c, 8.a, 8.b, 9.c, 10.a, 10.b klases projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros tiešsaistē vēroja koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”.

 Koncertlekcijā varēja uzzināt, kā populārā mūzika ir attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam, gūstot priekšstatu arī par to, kā mūziku ietekmējuši 20. gadsimta vēstures lielākie notikumi. Tas bija ceļojums laikā pa džeza, blūza, svinga, rock’n’roll , hipiju, disko laikmetu, 90. gadu popkultūru un mūsdienām. Programmā skanēja populārākās Elvisa Preslija, The Queen, Maikla Džeksona, The Beatles, AC/DC, ABBA, Frenka Sinatras, The Rolling Stones u.c. dziesmas. Koncertlekciju vadīja dziedātājs Mikus Abaroniņš kopā ar multiinstrumentālisti Artu Abaroniņu un Robertu Memmēnu. Skolēniem bija iespēja dziedāt līdzi pasaulslavenām dziesmām, apgūt deju soļus no populārām dejām. Tas bija patīkams un izglītojošs ieskats mūzikas attīstībā.

Ziņas un Jaunumi

Ziņojumu arhīvs
Sveicam Latvijas 104.dzimšanas dienā! 17.11.2022 Sveicam Latvijas 104.dzimšanas dienā!

Sveicam Latvijas 104.dzimšanas dienā!

Latvijas 104.dzimšanas dienas pasākumi Rīgas 13.vidusskolā 17.11.2022 Latvijas 104.dzimšanas dienas pasākumi Rīgas 13.vidusskolā

Mūsu skolā 17.novembrī tika svinēta Latvijas 104.dzimšanas diena ar vairākiem pasākumiem visās klašu grupās.